Streszczenia i opracowania lektur szkolnych klp klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
Ginąć – to słabość tylko wyzwolić,
Bo nie nadąża chłopięce ciało,
A ciemność stoi i grzmi, i grzmi. Poeta wie, iż od wojennego przeznaczenia nie ma odwołania, na nic nie przydadzą się wołania i prośby do losu. Wojna zbiera żniwa i jest nieubłagana:
Otchłań otwiera
Usta ogromne, chłonie i ssie.
[...]
przeszli, przepadli, dym tylko dusi
i krzyk wysoki we mgle, we mgle.
W utworze możemy odnaleźć następujące środki stylistyczne: porównania (las nocą rośnie jak jezior poszum), epitety (moce ciemne), metafory (morze wydęte grozą), pytania retoryczne (O moi chłopcy, jakże nam światy. Odkupić jedną rozdartą duszą?). Wiersz zawiera również rymy: np. kruszą – duszą, mało – ciało.


strona:   - 1 -  - 2 - 

Polecasz ten artykuł?TAK NIEUdostępnij


dla: Kulturalna Polska klp.pl

  Dowiedz się więcej
1  Z głową na karabinie - analiza i interpretacja
2  Pokolenie Kolumbów
3  Piosenka (Znów wędrujemy) - analiza i interpretacja



Komentarze: Z lasu - analiza i interpretacja

Dodaj komentarz (komentarz może pojawić się w serwisie z opóźnieniem)
Imię:
Komentarz:
 



2018-10-25 15:49:37

Praca jest fajna. Dobrze się ją czyta i zawiera wiele ciekawych wniosków i spostrzeżeń. Jedyny minus jaki dostrzegam jest taki, że praca jest trochę za długa i zbyt dokładna. Autor zbytnio skupia się na analizie i cytowaniu, a za mało jest czystego określenia co się w wierszu właściwie dzieje. Praca ogólnie spoko...




Streszczenia książek
Tagi: