I. Profesor Spanner
1. zwiedzanie Instytutu Anatomicznego - miejsc preparowania ludzkich ciał i wytwarzania z nich mydła,
2. relacja gdańszczanina, preparatora zwłok,
3. nieświadomość popełnianego przestępstwa,
4. przesłuchanie świadków – kolegów Spannera,
5. domysły dotyczące motywów Spannera.
II. Dno
1. pragnienie przez kobietę życzliwości,
2. opowieść o znęcaniu się nad kobietami w Ravensbrück,
3. przerażenie oficera niemieckiego warunkami transportu więźniów.
III. Kobieta cmentarna
1. opieka kobiety cmentarnej nad grobami,
2. opowieść o młodej kobiecie i jej mężu – samobójcy,
3. opowieść o warunkach egzystencji w pobliżu żydowskiego getta.
IV. Przy torze kolejowym
1. ucieczka kobiety z transportu,
2. obojętność okolicznych mieszkańców,
3. zainteresowanie młodzieńca kobietą i jego pomoc,
4. zastrzelenie kobiety i jej pogrzeb,
5. brak zrozumienia dla motywów zabójcy kobiety.
V. Dwojra Zielona
1. przypadkowe spotkanie kobiety z czarną przepaską,
2. opowieść kobiety o jej wojennych losach,
VI. Wiza
1. odwiedziny kobiety ubranej w obozowy chałat,
2. opowieść kobiety o staniu się Polką,
3. wyjaśnienie pojęcia „wiza”,
4. dumny śpiew Greczynek.
VII. Człowiek jest mocny
1. informacja o spalonych krematoriach,
2. opowieść Michała P. o wydarzeniach rozgrywających się w pałacu w pobliżu Chełmna:
a) praca dla Niemców,
b) praca przy grzebaniu zwłok,
c) dostrzeżenie ciał żony i dzieci,
d) samobójcze myśli,
e) udana ucieczka.
3. członkowie Komisji udają się do lasu Żuchowskiego
VIII. Dorośli i dzieci w Oświęcimiu
1. zagłada na ziemiach polskich,
2. podporządkowanie człowieka ekonomii,
3. opis losu świadomych śmierci dzieci,
4. „niewinne” dziecięce zabawy.