Streszczenia i opracowania lektur szkolnych klp klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
9.Charakterystyka właściciela sklepiku paskarskiego, prowadzącego nielegalne interesy z żandarmami i policjantami w celu wykupywania uwięzionych w szkole przez rodzinę czy znajomych.
10.Opis ślepej uliczki, przy której mieściła się firma, pralni, mydlarni, kościółka, schroniska dla bezdomnych.
11.Rozmowa starej Żydówki w kantorze z kierownikiem.
12.Oczekiwanie na pojawienie się zięcia i córki z getta.
13.Wdzięczność kierownika za wprowadzenie go w świat interesów przez rozmówczynię, przedwojenną właścicielkę przedsiębiorstwa budowlanego, paru ciężarowych samochodów i posiadaczkę własnej „odnogi kolejowej”.
14.Przybliżenie postaci pracującej od niedawna w kantorze urzędniczki, pilnującej kasy na polecenie podejrzewającego proceder okradania inżyniera.
15.Wiadomość o późniejszym powrocie Marii, spowodowanym trwającymi w mieście łapankami.
16.Denerwowanie się Tadeusza widmem zwolnienia za złodziejstwo.
17.Informacja o niemożności opuszczenia getta przez córkę i zięcia doktorowej.



Rozdział III

1.Powielanie swych wierszy domowym sposobem przez Tadeusza.
2.Pakowanie na furmankę dobytku wracającej do getta doktorowej przez woźnicę.
3.Wyjazd Żydówki.
4.Podjechanie pod bramę niemieckiej ciężarówki, przywożącej cement.
5.Zakupienie paru worków w tajemnicy przez inżynierem przez Tadeusza z zamiarem odsprzedania.
6.Wiadomość o aresztowaniu Marii w czasie łapanki.
7.Informacja o wywiezieniu dziewczyny do obozu nad morzem wraz z transportem żydowskim, zagazowaniu w komorze krematoryjnej i przerobionej na mydło.





strona:   - 1 -  - 2 - 


Polecasz ten artykuł?TAK NIEUdostępnij






  Dowiedz się więcej
1  Dzień na Harmenzach - streszczenie
2  Człowiek wobec historii w opowiadaniach Borowskiego
3  „Proszę Państwa do gazu” – plan wydarzeń