Streszczenia i opracowania lektur szkolnych klp klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
1.Zbudowanie przez Tadka i jego współwięźniów za barakami szpitala boiska do gry w piłkę.
2.Zasadzenie na murawie kwiatów i warzyw.
3.Opis mieszczących się na prawo od boiska dwóch krematoriów.
4.Ciągłe przyjeżdżanie przepełnionymi wagonami ludzi do gazu.
5.Zrelacjonowanie marszu więźniów dwiema drogami od rampy: jedną w stronę lasu, drugą w kierunku szpitala, obu wiodących do krematoriów.
6.Wspomnienie o kilkorgu ocalałych z tego pochodu, kierowanych do łaźni, a potem do obozu.
7.Praca narratora w oddziale roboczym.
8.Zasiedlenie pustych baraków trzydziestoma tysiącami kobiet i otworzenie Perskiego Rynku przez esesmanów.
9.Opis pracy więźniarek-prostytutek, pilnowanych przez Słowaczki.
10.Historia Mirki, blokowej na Perskim Rynku i matki chorego chłopca, w której zakochał się pewien Żyd.
11.Proceder wyciągania na apelu z szeregów ciężarnych i brzydszych kobiet, wrzucanych w „oko” – przestrzeń otoczona trzymającymi się za ręce strażniczkami, prowadzącymi je do krematorium).
Przyjeżdżanie nowych transportów ludzi, kierowanych drogą bez powrotu.
12.Opis zagazowywania ludzi.
13.Ofensywa rosyjska i powstanie warszawskie powodem przewożenia transportów więźniów na zachód.
14.Ucieczka Sonderkommanda i rozstrzelanie jego członków po ich złapaniu.





Polecasz ten artykuł?TAK NIEUdostępnij






  Dowiedz się więcej
1  Pożegnanie z Marią - streszczenie
2  Obraz Holocaustu w opowiadaniach Borowskiego
3  Nihilizm Borowskiego? Polemika z Gustawem Herlingiem-Grudzińskim