a) podstawowe informacje o bohaterze;
b) przybliżenie okoliczności, w jakich znalazł się w obozie;
c) postawa heroiczna – chęć zastąpienia Kostylewa, wyznaczonego na etap do kolejnego obozu, wynikająca z faktu, że Misza po wielu miesiącach otrzymał pozwolenie na spotkanie z matką. Wrażliwość i zrozumienie sytuacji Kostylewa jako wyraz człowieczeństwa.
6. Grupa głodujących Polaków:
a) okoliczności przystąpienia Polaków do głodówki;
b) postawa heroiczna – głodówka wbrew regulaminowi obozu mająca na celu wyegzekwowanie warunków amnestii.
Zakończenie
1. Postawy heroiczne omówionych bohaterów udowadniały, że w nieludzkich warunkach obozu pracy człowiek potrafi walczyć o swoje człowieczeństwo i poczucie własnej godności. Zastanów się, dlaczego heroiczne zachowanie skazańców było tak istotne dla Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
strona: - 1 - - 2 -