Streszczenia i opracowania lektur szkolnych klp klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
”Sklepy cynamonowe” - B. Schulz przedstawił świat widziany oczami dziecka, dla którego najważniejszym autorytetem jest ojciec. Jego wskazówki stają się dla syna drogowskazami w poszukiwaniu własnej drogi.

”Tango” - S. Mrożek kreśli postać Artura – nowoczesnego młodzieńca, syna Stomila, który pragnie uporządkować swoje otoczenie, przeciwstawia się poglądom rodziców, tęskni za jasnymi normami moralnymi i prawdziwą miłością. Nie jest zwolennikiem rozwiązłości seksualnej i dąży do zaostrzenia obyczajów panujących w domu. Ponosi jednak klęskę, ponieważ tylko jemu zależy na przywróceniu starych norm.

”Piosenka o Wicie Stwoszu” - Konstany Ildefons Gałczyński w poemacie „Wit Stwosz” przedstawia losy doskonałego rzeźbiarza. Między innymi kreśli obraz miłości i troski matczynej, wyrażonej powtarzającymi się słowami:
”Synku niebo się chmurzy, zasłonię Cię od burzy.”
Wit Stwosz, niepomny przestróg matki, wyruszył w świat by realizować swą życiową pasję, aż do chwili śmierci w Norymberdze.

strona:   - 1 -  - 2 -  - 3 - 


Polecasz ten artykuł?TAK NIEUdostępnij


dla: Kulturalna Polska klp.pl

  Dowiedz się więcej
1  Motyw marzeń/marzyciela w sztuce
2  Motyw tańca w sztuce
3  Śmierć w literaturze



Streszczenia książek
Tagi: