Streszczenia i opracowania lektur szkolnych klp klp.pl

Balladyna – kobieta ambitna czy zbrodniarka?

Plan rozprawki
I. Teza: Balladyna jest zarówno kobietą ambitną, jak i zbrodniarką.
II. Argumenty:
a. Balladyna nie była zadowolona ze swojego dotychczasowego życia i pragnęła za wszelką cenę osiągnąć awans społeczny.
b. Balladyna dokonuje szeregu morderstw.
c. Morderstwa te są zaplanowane i podporządkowane określonemu celowi.
III. Potwierdzenie tezy.

Rozprawka
Tytułowa bohaterka dramatu Juliusza Słowackiego... więcej





Czy Balladyna zasługuje na potępienie (karę) czy może raczej na współczucie?

Plan rozprawki
I. Teza: Balladyna zasługuje na sprawiedliwą karę, ale powinniśmy jej również współczuć.
II. Argumenty:
a. Balladyna dokonała świadomie wielu morderstw i wykroczeń.
b. Bohaterka miała wybór, ale celowo wybrała drogę niemoralną.
c. Bohaterka jest jednak postacią tragiczną, dlatego mimo wszystko zasługuje
Rozprawka
Juliusz Słowacki podporządkował swój dramat regułom rządzącym romantycznym... więcej



Balladyna – nieszczęśliwa kobieta czy okrutna królowa?

Plan rozprawki
I. Teza: Balladyna była okrutną królową, ponieważ była nieszczęśliwa.
II. Argumenty:
a. Balladyna nie była zadowolona ze swojego życia i czuła się nieszczęśliwa z Aliną i Matką.
b. Bohaterka została wplątana w intrygę Goplany.
c. Bohaterkę nękały wyrzuty sumienia i prześladował paniczny strach przed wydaniem się jej sekretów.
III. Potwierdzenie tezy.
Rozprawka
Juliusz Słowacki... więcej